Havermoutpap appeltaartstijl

Mijn favoriete ontbijtje. Het is warm, het vult goed en is zó lekker.
Het fijne aan dit recept vind ik dat het zo makkelijk is, de verhoudingen komen niet zo nauw. Maar globaal gezien kun je aanhouden voor één persoon (en een meesnoepende peuter):

Half kopje*
Het dubbele aan water**
1 grote appel (of twee kleine)
1 el chiazaad
1 el honing
1 el kokosolie
1/4 tl kaneel of meer
Snuf zout
Evt: rozijntjes, moerbeien etc.

* Die kinderbekers van de IKEA bijvoorbeeld, een koffiekopje, of een gram of 45-50 havermout.
**of melk, of rijst- of amandelmelk. Let er wel op dat rijstmelk een vrij hoog percentage koolhydraten bevat, dus samen met je havermout kan dat nog stééds voor een piek in je bloedsuikerspiegel zorgen. Voeg dan nog wat extra vet toe bijvoorbeeld.

Bereiden:
Zet een pannetje op het vuur, gooi al je ingrediënten in dat pannetje, zo nu en dan roeren, afhankelijk van je havermourt duurt het een minuut of 5 a 10. Wordt het een lekker smeuïg geheel? Dan is het klaar  🙂 eet smakelijk!!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *